onsdag 13 november 2013

Tacksam över det jag har

Jag vaknade i morse fylld av tacksamhet. Tacksam för att jag med egen kraft kan sätta mina fötter på golvet, känna kylan som spred sig under mina fötter och välja att dra upp dom under täcket själv när jag vill.
Tacksam över att kunna stryka bort luggen från mina ögon med min egen hand. 
Tacksam för att jag kunde vända mig om och krama den jag älskar för att jag sedan kunde gå ut i köket och göra en kopp kaffe till oss och medans kaffet rann ner i våra muggar hann jag med egna steg gå in i båda barnens rum, böja mig över dom och ge dom en puss på kinden.
Tacksam att dom i samma stund öppnar sina ögon och möter mig hängandes över dom.
Varför just idag, denna tacksamhet?
Jag läste boken Livet efter dig och igår avslutade jag sista sidan efter att sträckläst den. För dig som läste den så förstår du nog mina tankar idag och för dig som inte läst den så kan jag berätta att den handlar om en man som pga en olycka hamnar i rullstol och ett liv att vara nästan helt förlamad. Livet att alltid vara beroende av någon annan oavsett vad. det handlar även om en kvinna som blivit av med sitt arbete och hon blir då anställd att vara med honom. Hans fängelse är sin kropp och hennes är sina rädslor. 
En mycket tänkvärd bok som lockade fram skratt, gråt, rädslor, mod och en massa tankar. 
Tankar som suttit i hela dagen och kommer stanna länge till.
/Linda

2 kommentarer:

  1. Åh vad fint skrivet, den boken ska jag läsa! Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Fina Linda, du skriver så fängslande i din blogg. Du är mycket inspirerande och jag är glad att våra vägar korsats. Ska läsa boken. Jag känner också stor tacksamhet och glädje till livet och mina nära och kära.
    Må gott
    kram

    SvaraRadera